Térd korrekciós kineziológiai tapingje- X láb és bedőlő boka kezelési segítése

A térd körüli ízületi szalagok gyengeségétől laza, bedőlő és hátrafeszülő lesz a térd. Az egész alsó végtag és kevéssé terhelhető, térdfájdalom és laza térdkalács alakul ki.

A Páciens egy 13 éves sportoló lány. Kosárlabdában sikeres, szereti is a sportot. Mindkét oldali térdfájdalom és a boka bedőlése, csökkenő alsó végtag terhelhetőség irányította őket a gyógytorna felé. Hirtelen nőtt, a kamaszkor őt is “letámadta”. Eleve is laza szalagjai megnyúltak, helytelen testtartása fokozódott (hanyag tartás). Első alkalommal az állapotfelmérés gyenge térdstabilizáló izmokat és gyenge bokatartó szalagokat és izmokat igazolt. Szerencsére a testtartását magától is tudta korrigálni, megtartani is, így elsődleges házi feladatként ezt kapta. Mellé alsó végtag és törzs izom erősítő néhány gyakorlatot. A kineziológiai tapinget fontos kiegészítőnek tartottuk. A család és E. is nagyon pozitív és együttműködő volt. Ez természetesen nagyban segítette a gyors eredményt. Az otthonra összeírt gyakorlatok mellé kapott korrekciós tapinget. A bokát és a térdet is ragasztottuk, mindkettőt az anatómiailag optimális tengely felé irányítottuk. Odafigyelésének (család is közreműködött) és a taping-gyógytorna-edzés kombinációnak köszönhetően a boka tengelye már a második alkalomra sokkal jobb lett, ennek tapingjét el is hagytuk. (6 nap!) A térdet továbbra is ragasztjuk.

A térdeket belülről megtartjuk, a bokákat korrekciós ragasztással igazítjuk a bedőlés ellen.

Négy egymást követő taping után E.bőre enyhe, de figyelembe vevő pirosságot produkált, így ezzel leálltunk. (1,5 hónap) Örömünkre azonban eddigre a korrekciós ragasztás mellett végzett alsó végtag erősítés máris enyhülő panaszokat és erősebb, terhelhetőbb térdet eredményezett.

Fiatal, növésben lévő, sportoló fiataloknál gyakori probléma, hogy míg lendületben és agilitásban épp a legjobb korukat élik, addig a testi változások a sport terhe mellett fájdalmat hoznak. Hacsak nem áll fenn maradandó szerkezeti károsodás veszélye, a sportból kivenni nem kell!

Személyre szabott gyógytorna, kineziológiai taping, fizikoterápiás kezelések ezt az időszakot segítik áthidalni, panaszmentesen a sport élményében tartani a fiatalok fejlődő testét!

Nyakfájdalom csökkentése kineziológiai tapinggel

A taping az egész test kiváló kezelési technikája, főleg feszes izmokra, vagy izomgyengeségre, fájdalomra, vagy akár érzéskiesésre. A mindennapi mozgások helyreállítása az állóképesség növelése alap a kineziológiai tapasz hatásai közül.

A nyak egyik ragasztási technikája fájdalom csillapításra

A nyak gyakori panasza a feszülés tarkó és lapocka között. A hátsó nyakizmok érzékenyek, görcsösek. Gyakori tünet a nyak mozgásának beszűkülése, illetve a fejfájás. Részletek »

Derékfájás autózáskor

Általános panasz a derék enyhe, vagy görcsös fájdalma hosszabb távú, vagy gyakori autózás során. Van aki kilométerre pontosan be tudja határozni, hogy mikor kezdődik fájdalom. Részletek »

Különböző tapek tulajdonságai és használatuk

Az elasztikus kineziológiai tapek hosszú évek óta neves helyet foglalnak el a sportkezelésekben, majd a normál “hétköznapi” sérüléskezelésekben előre törtek mint kiegészítő kezelés.

Részletek »

Ízületek stabilizálása a kineziológiai tapinggel

Csukló, könyök, térd, boka stabilizálása egy elasztikus téppel nem fix rögzítést jelent. Az ízület tulajdonképpen mozgásban marad, de bizonyos irányokban a kivitelező izmokat a ragasztással emlékeztetjük a megfelelő mozgásterjedelemre. A Páciens az ízületen támasztást és “fogást” érez, de valójában minden irányban kellően mozgatható marad.

A ragasztás célja részleges tartás, “fogás”, az ízület megfelelő tengelyét és szögét korrekcióba helyezzük. A gyenge izmokat erősödésre, a kötötteket nyújtásra kezdjük aktivizálni. Emellett természetesen néhány torna gyakorlat teszi teljessé a kezelést. A korrekciós helyzet fenntartásához, és az állandó kontrollhoz 3 naponta a tape cseréje javasolt! A tengely rossz rögzítése, vagy annak elmozdulása a nem jó helyzetet és programot támogatja, ez pedig csak kárt okozna a Páciensnek.

A stabilizáló és/vagy korrekciós taping többnyire az alábbi esetekben javasolt:

• váll előre állása
  • rossz testtartás
  • be-vagy kiforduló csípőízület ( baleset, vagy műtét, ill.hosszú fekvés után jelentkezhet)
  • térdkalács be-vagy kifordulása
  • térd tengelyének helyreállítása rögzítés, vagy műtét után
  • boka terhelhetőségének helyreállítása, műtét-vagy gipsz után
  • lúdtalp
  • bokasüllyedés

Az ízület stabilizálása és tengelyének korrekciója a terhelhetőség miatt nagyon fontos.

A ragasztás terápiás, tehát a taping technikák szakszerűen fel-és leépítettek.

Egyéni taping képzés!

Sportoláskor váratlanul megsérülhetsz, ízület, vagy izom a legjobb előkészítés és lenyújtások ellenére is károsodhat ha túl erős terhelés éri.

Mindennapi ülő, vagy állómunka sem kevésbé terheli meg a testet, gyakori a hát-,váll-, nyakfájdalom.

Ha a családban van gyermek aki heti rendszerességgel edzésre jár, nagyon fontos, hogy történhessen azonnali beavatkozás, ha a testét sérülés éri! Részletek »

Bedőlő térd, belső szúró fájdalom

A térd gyakori panasza a térdkalács alatt a belső oldalon jelentkező szúró, hasító fájdalom.Jelentkezhet lépcsőzésnél, kitörésnél, guggolásnál, ülésből felállásnál. Gyakran marad hónapokig kezelés nélkül, mert az okot nem találják. A tünet befolyásolja a mindennapi tevékenységet és a sportolást is. Olyan éles és szúró fájdalomról beszélünk, ami miatt későbbiekben minden térdhajlítás fájdalommal járhat. Részletek »

Ödémás ízületek taping kezelése

Eredményes és gyors technika a folyadék kiürítésére és a fájdalom csökkentésére a kineziológiai taping. Ennek a panasznak a ragasztási technikája speciális, úgynevezett „polipos” vagy szálas ragasztás. Részletek »

Ödémás ízületek taping kezelése

Az ízületek panasza akut vagy krónikus esetben gyulladás és/ vagy ödéma (vagyis vizesedés) miatt fájdalommal és feszüléssel járnak. Ennek gyakori kezelése a gyulladáscsökkentő gyógyszerek, rögzítés vagy pihentetés. Ha ödémával telik meg az ízület, ízületi tok feszülni kezd, az egész ízületi szerkezet (porc, szalag, tok, inak) túlterhelődik. Részletek »

A taping és Icaros kapcsolata

• nyakizmok -váll, lapocka izmai
  • hátizmok -lumbális gerinc
  • hasizom
  • csípő stabilizáló izmai
  • kinetikus láncok

A lehetséges hatások

• feszes hátizomzat
  • feszes hasizom
  • stabil csípőizom
  • váll
  • vállövi erő fokozása

Eredmény tartóssága Az izmok működését, erejét és az izületekben létrehozott stabilitást programozzuk tulajdonképpen. Az izmok tónusba hozása az ICAROS-VR programmal automatikus, a kinezio taping a visszajelzésért és az izommemóriáért felelős, valamint a hatás kihúzásáért, hiszen több napig a bőrön marad. Felfokozva a két technika kombinációjával a erőt – és állóképességet magasan az eddigi várható eredmények fölé jutunk. Esetleges állapotgyengülésnél emlékeztető kezeléssel a program azonnal újra építhető.

Több infó az Icarosról: www.vrrehab.hu